domingo, 8 de noviembre de 2015
Formes didàctiques de futbol.
Forma Didàctica: JOC de FUTBOL (JF)
• Definició: “És un joc amb presència de pilota en el que es manifesten situacions del
futbol, en el que participen dos equips amb un mínim de dos jugadors
cadascun , i en el que es pretén marcar més gols que el contrari. El joc es
desenvolupa de manera continuada durant un temps determinat.
• Àrees d’entrenament:
-TÈCNICA: Aspectes d’execució i de protecció de la pilota
-TÁCTICA: Aspectes d’execució de les situacions 1:1 i 2:1
-P.PSICOLÒGICA
-P.FÍSICA
El joc es pot dissenyar modificant les normes, les dimensions del terreny de joc, el
nombre de jugadors i d’adversaris (mínim 2 i màxim 5), en funció de l’objectiu.
• Es pot dissenyar el joc amb dues, tres o quatre porteries, que poden ser:
-Petites (1 a 4 m) -Mitjanes (5 a 7 m) -Grans (8 m i més).
•Per aconseguir la millora de l’objectiu és necessari aplicar el mateix joc un mínim de 5
sessions.
•Es pot jugar amb o sense porter, i la manera de marcar gol pot ser traspassant la línia de
meta amb la pilota controlada, o mitjançant un copeig (amb o sense porter)
•La durada del joc serà de aproximadament 10’ (per mantenir un alt nivell de motivació).
• Podem definir diferents nivells de dificultat:
- Mínim: L’equip que ha de manifestar l’objectiu presenta superioritat numèrica.
- Intermedi: Ambdós equips tenen el mateix nombre de jugadors.
- Màxim: L’equip que ha de manifestar l’objectiu presenta inferioritat numèrica.
A cada un d’aquests nivells podem variar la dificultat, modificant el nombre de
4
Patrocinadors FCF:
companys, el d’adversaris, utilitzant o no comodins ofensius i/o defensius
Al dissenyar el joc de futbol haurem de tenir en compte:
-Edat dels jugadors -Nivell general que presenten
-Objectiu de l’etapa en la que es troben
-Nivell específic respecte a l’objectiu de treball escollit
•El procés d’aprenentatge segueix les següents fases:
-Coneixement teòric i pràctic del joc
-Valoració per part del jugador de les accions realitzades durant el joc (en relació a l’èxit
o el fracàs obtinguts)
-Rectificació i perfeccionament de les accions al realitzar novament el joc.
•Si l’objectiu a millorar, després de realitzar el joc durant un temps suficient no es
manifesta correctament, modificarem el joc de manera que presenti una situació més
simple que l’anterior (complint sempre les característiques de la definició del la FD). Si tot i així
encara no es manifesta l’objectiu, proposarem un Joc Correctiu.
• El Joc de Futbol respon a una metodologia global.
(1) Sans,A; Frattarola,C. «Entrenamiento en el futbol base » Ed.Paidotribo Barcelona 1993
Característiques, conseqüències i avantatges en aquesta esta obra
Desenvolupament pràctic al camp d’un JOC de
FUTBOL amb els alumnes, o amb la participació d’un
equip de futbol base.
-Anàlisi dels aspectes didàctics:
*Correccions adients a l’objectiu
*Variants en relació al nombre, característiques i nivell dels
jugadors
*Variants per augmentar o reduir la dificultat
*Adaptació a l’edat dels jugadors i a l’espai del que disposem
*Determinar els temps de treball
*Rotacions per a que participi tot l’equip.
*Enllaç amb altres formes didàctiques per manifestar progressió
en la dificultat dels aprenentatges.
*Adequació per aconseguir un treball motivant.
-Anàlisi amb els alumnes de com es manifesta l’objectiu
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario