lunes, 16 de noviembre de 2015

Conducció i cobertura. " Driving and coverage".




Una bona conducc ens portarà a la bona execuc
del driblatge i a altres accions tècniques que dependran
de la bona execuc de la conducció. Tipus:


a) segons la direcció:

- Rectinies, es un desplaçament lineal, partint del eix corporal del
posseïdor de la pilota pot ésser:


* frontal endavant (Int, ext, emp, emint, emext)
* lateral

- Curvilínies, es un desplaçament fent corbes
(generalment s'utilitzen els interiors i exteriors)


- Desplaçaments quebrats, n canvis de direcció i poden
ésser:

* eslàlom igual
* eslàlom desigual

b) segons la velocitat d'execució


- Lenta, es sol fer amb l'interior del peu.
- Normal, es sol fer amb l'interior i l'exterior del peu.
- Ràpida, es sol fer amb les empenyes int. i ext.




c) segons l'oposició


- Simple, sense oposició, normalment es lenta, com a superfícies dcontacte s'utilitza: interior, exterior, empenya i també la planta
del peu.


- Superior, hi ha oposició i la rapidesa privaapareix el component velocitat, hi han obstacles (contraris) en el camí. 

Com a superfícies de contacte s'utilitza:
l'empenya, l'empenya exterior i l'exterior.



Per realitzar aquesta acc es poden utilitzar totes les superfícies
de contacte del peu.

Segons convingui s'utilitza una o altre superfície.


Superficies:


- Interior - Puntera
- Exterior - Planta del peu
- Empenya - Taló ?
- Empenya exterior
- Empenya interior

ASPECTES BÀSICS EN UNA CONDUCCIÓ TIPUS



* Conducc Simple i Conducc Superior

a) Fase Inicial o inicpot ésser estàtica o en moviment, però en les dues s'ha de:

* Tenir una bona base de sustentació.
* Cames semi flexionades.

* Cap aixecat, analitzant i percebent la:

- Situació d'ell mateix
- Situac del companys
- Situació dels adversaris

* Analitzar la rendibilitat de l'acció.
* Decidir el millor que es pot fer.
* Analitzar l'estat del terreny de joc (segons l'estat del terreny
de joc actuarem).
* Fixar-se un des (companys, zona del camp) i la següent acció
a fer (tir, passada etc).



* La cama contraria (peu de recolzament ) a la de contacte fa una impulsió,
al mateix temps que es porta la superfície de contacte cap a la pilota.

* S'ha de controlar la rigidesa del peu de contacte.

* Segons l'objectiu, utilitzar la superfície de contacte adequada.

* En els contactes, la pilota ha d'estar a la disncia adequada per el correcte impacte de la superfície de contacte, poder fer correctament l'impulsió. (Molt lluny dificulta el colpeig).

* S'ha de contactar amb la pilota amb precis i força en
el moment precís. S'ha de impulsar la pilota, no perseguir-la.

* S'ha d'acompanyar la pilota amb el peu.

* Al igual que en la carrera, els braços es mouen naturalment
i coordinats amb les cames.

* Tenir vis perifèrica mentre fem la conducc (alternar la vista a la pilota i l'espai de joc).

* Si tenim contraris a prop, fer tocs curts, es pot fer un toc a cada impuls, portant la pilota molt a prop nostre, protegint-la amb el cos (cobertura) i portant-la amb el segment més allunyat
del oponent.

Si els oponents estan lluny, podem conduir amb tocs llargs, així
podem anar, més ràpids i la despesa d'energia es menor.


* Anar preparant la següent acció a realitzar.


c) Final:

* Realitzar la seent acció.

* Recuperar la posició i situació.


37
COBERTURA


És lacció tècnica de protecció de la pilota mitjançant loposició corporal. En funció de quina sigui lacció i la protecció presenta dues variants:
*segons quina sigui lacció pot realitzar-se: en carrera (dinàmica) i parat (estica).

*segons quina sigui la protecció pot realitzar-se de: costat i desquenes.


És una acció que té que veure amb la possess de la pilota, 
bàsicament en situacions de conducció.



No hay comentarios:

Publicar un comentario