Una
bona
conducció
ens
portarà
a
la
bona
execució
del
driblatge
i
a
altres
accions
tècniques
que
dependran
de
la
bona
execució
de
la
conducció. Tipus:
a)
segons
la
direcció:
-
Rectilínies,
es
un
desplaçament
lineal,
partint
del
eix
corporal
del
posseïdor
de
la
pilota
pot
ésser:
*
frontal
endavant
(Int,
ext,
emp,
emint,
emext)
*
lateral
-
Curvilínies,
es
un
desplaçament
fent
corbes
(generalment
s'utilitzen
els
interiors
i
exteriors)
-
Desplaçaments
quebrats,
són
canvis
de
direcció
i
poden
ésser:
*
eslàlom
igual
*
eslàlom
desigual
b)
segons
la
velocitat
d'execució
-
Lenta,
es
sol
fer
amb
l'interior
del
peu.
-
Normal,
es
sol
fer
amb
l'interior
i
l'exterior
del
peu.
-
Ràpida,
es
sol
fer
amb
les
empenyes
int.
i
ext.
c)
segons
l'oposició
-
Simple,
sense
oposició,
normalment
es
lenta,
com
a
superfícies
de contacte
s'utilitza:
interior,
exterior,
empenya
i
també
la
planta
del
peu.
-
Superior,
hi
ha
oposició
i
la
rapidesa
priva, apareix
el
component
velocitat,
hi
han
obstacles
(contraris)
en
el
camí.
Com a superfícies de contacte s'utilitza:
Com a superfícies de contacte s'utilitza:
l'empenya,
l'empenya
exterior
i
l'exterior.
Per
realitzar
aquesta
acció
es
poden
utilitzar
totes
les
superfícies
de
contacte
del
peu.
Segons
convingui
s'utilitza
una
o
altre
superfície.
Superficies:
-
Interior
-
Puntera
-
Exterior
-
Planta
del
peu
-
Empenya
-
Taló
?
-
Empenya
exterior
-
Empenya
interior
ASPECTES
BÀSICS
EN
UNA
CONDUCCIÓ
TIPUS
*
Conducció
Simple
i
Conducció
Superior
a)
Fase
Inicial
o
inici pot
ésser
estàtica
o
en
moviment,
però
en
les
dues
s'ha
de:
*
Tenir
una
bona
base
de
sustentació.
*
Cames
semi
flexionades.
*
Cap
aixecat,
analitzant
i
percebent
la:
-
Situació
d'ell
mateix
-
Situació
del
companys
-
Situació
dels
adversaris
*
Analitzar
la
rendibilitat
de
l'acció.
*
Decidir
el
millor
que
es
pot
fer.
*
Analitzar
l'estat
del
terreny
de
joc
(segons
l'estat
del
terreny
de
joc
actuarem).
*
Fixar-se
un
destí
(companys,
zona
del
camp)
i
la
següent
acció
a
fer
(tir,
passada
etc).
*
La
cama
contraria
(peu
de
recolzament
)
a
la
de
contacte
fa
una
impulsió,
al mateix temps que es porta la superfície de contacte cap a la pilota.
al mateix temps que es porta la superfície de contacte cap a la pilota.
* S'ha
de
controlar
la
rigidesa
del
peu
de
contacte.
*
Segons
l'objectiu, utilitzar
la
superfície
de
contacte
adequada.
*
En
els
contactes,
la
pilota
ha
d'estar
a
la
distància
adequada
per el
correcte
impacte
de
la
superfície
de
contacte,
poder
fer
correctament
l'impulsió.
(Molt
lluny
dificulta
el
colpeig).
*
S'ha
de
contactar
amb
la
pilota
amb
precisió
i força
en
el
moment
precís.
S'ha
de
impulsar
la
pilota,
no
perseguir-la.
*
S'ha
d'acompanyar
la
pilota
amb
el peu.
*
Al
igual
que en
la
carrera,
els
braços
es mouen
naturalment
i
coordinats
amb
les
cames.
*
Tenir
visió
perifèrica
mentre
fem
la
conducció
(alternar
la
vista
a
la
pilota
i
l'espai
de joc).
*
Si
tenim
contraris
a
prop,
fer
tocs
curts,
es
pot
fer
un
toc
a cada
impuls,
portant
la
pilota
molt
a prop
nostre,
protegint-la
amb
el cos
(cobertura)
i
portant-la
amb
el segment
més
allunyat
del oponent.
del oponent.
•Si
els
oponents
estan
lluny,
podem
conduir
amb
tocs
llargs,
així
podem
anar,
més
ràpids
i
la
despesa
d'energia
es
menor.
*
Anar
preparant
la
següent
acció
a realitzar.
c)
Final:
*
Realitzar
la
següent
acció.
*
Recuperar
la
posició
i
situació.
37
COBERTURA
És
l’acció
tècnica
de
protecció
de
la
pilota
mitjançant
l’oposició
corporal.
En
funció
de
quina
sigui
l’acció
i
la
protecció
presenta
dues
variants:
*segons
quina
sigui
l’acció
pot
realitzar-se:
en
carrera
(dinàmica)
i
parat
(estàtica).
*segons
quina
sigui
la
protecció
pot
realitzar-se
de:
costat
i
d’esquenes.
És
una
acció
que
té
que
veure
amb
la
possessió
de
la
pilota,
bàsicament en situacions de conducció.
bàsicament en situacions de conducció.
No hay comentarios:
Publicar un comentario