Criteris per la tècnica. " Criteria for the technique".
És important tenir un gran sentit de l’anticipació, en atac i
en
defensa.
En funció de: Si l’equip està atacant o defensant;
TÈCNICA OFENSIVA I TÈCNICA DEFENSIVA
TÈCNICA OFENSIVA
Accions que realitza un o més jugadors/es, dominant i dirigint
la pilota amb l’objectiu de mantenir-la, avançar o finalitzar una jugada d’atac.
TÈCNICA DEFENSIVA
Són totes aquelles accions que realitza un jugador/a, quan a partir d’una situació
defensiva intervé per apoderar-se de la
pilota o bé intentar neutralitzar les accions
ofensives dels contraris, intentant que la pilota no arribi al lloc o desitjat.
DOS TIPUS DE TÈCNICA EN FUNCIÓ DELS:
JUGADORS QUE INTERVENEN EN UNA ACCIÓ TÈCNICA:
TÈCNICA INDIVIDUAL I TÈCNICA COL·LECTIVA
TÈCNICA INDIVIDUAL
Són totes aquelles accions que un jugador/a de futbol és capaç de desenvolupar, dominant i dirigint la
pilota en benefici propi, acabant una jugada sense que
intervinguin altres companys.
TÈCNICA COL·LECTIVA.
Accions que aconsegueixen realitzar
dos o més companys/es
buscant el benefici de l’equip en la
finalització correcta
de
la jugada.
Tot i
que
aquest és el resultat
final de la classificació que fem de la tècnica, tenim present que hi ha dues vessants més per les seves característiques mereixen un tractament diferenciat.
Aquestes són:
TÈCNICA DEL PORTER:
Són totes aquelles accions que realitza el porter i no un jugador de camp, dominant i dirigint la pilota amb una reglamentació pròpia quan juga dintre de l’àrea i amb la
reglamentació establerta per a tothom quan ho fa ara fora de la mateixa.
TÈCNICA EN ESTRATÈGIA
És la suma d’accions tècniques que s’executen a pilota parada i amb l’objectiu de sorprendre o enganyar l’adversari.
TÈCNICA OFENSIVA INDIVIDUAL
COLPEJAMENT AMB EL PEU PUNTS D’IMPULSIÓ DE LA PILOTA, HABILITAT COLPEJAMENT AMB EL CAP, EL CONTROL, CONDUCCIÓ COBERTURA.
TÈCNICA OFENSIVA COL·LECTIVA
LA PASSADA
EL RELLEU
TÈCNICA DEFENSIVA INDIVIDUAL
Un toc o impuls en forma
de percussió que es dóna a
la pilota de forma més o menys violenta, conducció, passada curta, auto-passada, etc.+ violenta… rebuig, tir,
passada llarga, etc.
Superfícies de contacte
Quan parlem de superfície de contacte i copeig cal
tenir en compte:
Que la superfície de contacte i precisió són directament proporcionals.
A més superfície; més precisió
A menys superfície; menys precisió
Que la
potència i superfície de contacte són inversament proporcionals.
A més superfície; menys potència
A menys superfície;
més potencia
PUNTS D’IMPULSIÓ DE LA PILOTA
1. CENTRAL
2. BAIXA
3. ALTA
4. LATERAL DRETA
5.- LATERAL ESQUERRA
1.- COLPEIG A LA ZONA CENTRAL
Generalment s'utilitza per aconseguir:
-Pilotes a mitja alçada.
- Copeig fort- Direcció recta i mitges distàncies.
- Copeig amb l'empenya; també es pot fer ambl'interior o exterior.
2.- COLPEIG A LA ZONA BAIXA (2);
Generalment s'utilitza per aconseguir:
- Pilotes altes
- Direcció recta i distàncies llargues
-Copeig amb l'empenyainterior/exterior
-Controls
3.- COLPEIG A LA ZONA ALTA (3);Generalment s'utilitza per aconseguir:
-Controls.
- Aconseguir trajectòries descendents.
- Direcció recta i distàncies curtes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario